Ett år har gått

Målet med den här bloggen har hela tiden varit att kartlägga och recensera allt jag sett i kulturväg under ett helt år. Det året är nu slut och frågan är hur det har gått?

Jag har läst 20 böcker, recenserat lite färre tv-program och dessutom sett ett tiotal filmer som var värda att ta upp och skriva om. Utöver det har det blivit 33 stycken ”Bäst just nu” med fem tips i varje, många läsvärda artiklar men även tv-program, låtar, filmer, tidningar och lite annat smått och gott.

Det jag märkt är att det är svårt att hålla uppe tempot i publicerandet över en längre tid, årets första sex månader publicerade jag 58 inlägg, medan det ”bara” blev 31 det andra halvåret. Delvis beror detta på tidsbrist men en stor del får skyllas på bristande inspiration, det är inte helt lätt att hitta fem nya grejer att tipsa om varje vecka. Dessutom är det bara att erkänna att läsarresponsen har lämnat en del att önska, vissa inlägg har fått riktigt många läsare, men många andra har passerat okommenterade och lästa av några enstaka personer.

Sammanlagt har bloggen haft snart 11000 sidvisningar, vilket jag är rätt nöjd med. Däremot är jag inte lika nöjd med hur få kommentarer som kommit in. Möjligen är det så att jag inte skrivit på ett sätt som inbjuder till att kommentera, delvis kan säkert även layouten på sidan spela in. Om du har någon annan teori får du gärna lämna en kommentar…

Vad händer nu då? År 2012 är slut men jag har inte riktigt tänkt lägga ner bloggandet helt och hållet. Först och främst ska jag göra några ordentligare sammanfattningar av året ur ett par olika perspektiv, sen tänkte jag helt enkelt ha kvar bloggen som ett forum för att lägga ut diverse tips när andan faller på.

Tack alla ni som läst och ha ett gott nytt 2013. Vem vet, kanske nästa år blir året när det äntligen blir ”The return of roots and culture”, Morgan Heritage tror i alla fall det:

 

3 comments
  1. Sven said:

    Spel, säger jag ju. Recensera mer spel! 🙂

    • Det är ingen dum idé, men jag spelar ju för lite för att det ska bli något av det. Du kan få skriva en gästrecension av GoT om du vill 😉

      • sven said:

        Du får spela mer, helt enkelt. Men inga mer korståg mot Sven, det är det slut på! 😉

Kommentera

