Två månader av bloggande, en sammanfattning

Nu när årets första två månader är slut tänkte jag att det kunde vara dags att sammanfatta mina upplevelser så här långt. Det har hunnit bli 34 inlägg (inklusive tjuvstarten i december), 11 satta betyg, 8 ”Bäst just nu” och 4 videosamlingar som jag har kallat ”Någonting x3”. Bloggen har haft över 900 sidvisningar och ett 30-tal kommentarer har skrivits. Jag är nöjd med hur många som hittat hit, men skulle ju önska lite mer aktivitet i kommentarsfälten.

Överlägset mest läst av mina inlägg har varit ”Allting igen! – Jan Stenmark” som haft mer än dubbelt så många läsare som det näst mest lästa. Orsaken till detta är Google, om man söker efter bilder av Jan Stenmark så kommer den här bloggen rätt högt upp, helt enkelt. Då tycker jag det är roligare att recensionerna av Kontoret och Äkta Människor samt min lilla text om Vi måste prata om Kevin haft så pass många läsare och även kommentarer, där handlar det inte bara om att man vill titta på bilderna utan det finns ett intresse av att läsa vad jag tyckt.

De högsta betygen jag delat ut hittills är två nior, till tv-programmen Äkta Människor och South Park. Bästa filmen än så länge är Upp som fått en åtta och de två böckerna Bronsåldersmordet och Allting igen! har fått varsin sjua. Om jag ska välja vilken bok som varit bäst hittills så blir det Allting igen! av Jan Stenmark.

Att jag inte varit på någon teater, musikal, opera eller liknande är kanske inte så överraskande eftersom det inte händer så ofta, däremot trodde jag nog att jag skulle ha lyssnat på lite mer musik. Det har inte blivit någon musikrecension alls hittills och det beror helt enkelt på att jag knappt lyssnat på någon ny musik den senaste tiden. Melodifestivalen har jag i och för sig tittat på, men eftersom det här är min blogg kan jag själv välja att inte kommentera den cirkusen mer än så.

Överlag är jag nöjd med hur det gått så här långt och tänker helt enkelt fortsätta i samma stil de kommande månaderna också. Har ni någon konstruktiv kritik att komma med är den självklart välkommen.

Så sant som det är sagt

Kommentera

