Sportlov x3

Samtidigt som många av er njuter av en veckas välförtjänt ledighet sitter jag och glor ut på ett blaskigt förortslandskap genom fönstret på mitt kontor. Vad passar då bättre än att drömma sig bort lite grann?

Vi inleder med en tung reggaeklassiker, Baby I Love You So av Jacob Miller. Låten är kanske ännu mer känd i King Tubby och Augustus Pablos dub-version King Tubby Meets Rockers Uptown, men jag tycker ändå originalet är bäst. Passa även på att lyssna lite extra på Augustus Pablos mästerliga melodicaspelande.

Till nästa låt ökar vi tempot lite, Rude Boy Pledge med Cham blev väl aldrig någon jättehit, men jag tycker den är grym. Refrängen är alltid skön att skråla med i när man vill vara lite gangsta i bilen på väg till jobbet.

Slutligen tar vi det som jag sitter och drömmer om när jobbet känns segt: snowboardåknng. Även om jag såklart inte är i närheten av den här nivån blir jag sjukt sugen på att åka av den här trailern för snowboardfilmen More.

Kommentera

